انواع آجر جدید برای دیوار

 

انواع آجر جدید برای دیوار

 

انسان از انواع بلوک و آجر برای ساخت سرپناهی برای خود استفاده می کند. در واقع انواع آجر جزء جدایی ناپذیر از ساختمان سازی بشر  است که طی سال ها تولید آن به پیشرفت چشمگیری دست پیدا کرده .تا ضمن بالا بردن بهره وری و کارکرد مصالح ساختمانی در هزینه های مصرف کنندگان عزیز صرفه جویی شود.

قسمت وسیعی از ساختمان های روستایی و بناهای تاریخی در ایران به صورت سازه های آجری می باشند. آجر سفال ارزش پایدار را ارائه می دهد و پوسیدگی، چروک و یا نیاز به رنگ آمیزی ندارد و هرگز توسط موریانه ها خورده و پاره نخواهد شد.


 

مقایسه انواع آجر

جنس این محصولات در انواع سفالی، نسوز، لعاب دار، آهکی و شکل ظاهری آنها در انواع سوراخ دار، متخلخل، توپر و یا توخالی، لعاب دار، آجر مهندسی و معمولی تقسیم بندی می شود. و به لحاظ شیوه ساخت به صورت کلی به سه شیوه سنتی، ماشینی و یا تمام اتوماتیک انجام می گیرد.

آجر جوش : یکی از محصولاتی که به شدت مقاومت بالایی برای ساخت تونل دارد آجر جوش می باشد. ساخت این محصول در دمای بالای هزار درجه صورت می گیرد که همین عامل از سست شدن و شکست آجر جلوگیری می کند و به همان نسبت مقاومت فشاری آن را افزایش می دهد.

نانو آجر: نسل جدید آجر که با استفاده از مواد نانو تولید و روانه بازار می گردد دیگر مشکلات آسیب خوردن ناشی از مجاورت با رطوبت و آب باران را نخواهد داشت. با توجه به کارکرد بالا و کیفیت خوب آن قیمت آجر نانو مناسب می باشد.

آجر دکوراتیو :  محصولی جدید در ایجاد فضاهای کلاسیک در سازه می باشد. در انواع طرح ها و رنگ ها ساخته می شود که افراد با اجرای آن به نوعی آرامش و تسلی خاطر از بافت سنتی گذشته را به محل سکونت و یا دفتر کار خود می آورند.

آجر چارک : برای راحتی در پیوند میان بخش های دیوار از این آجر استفاد می شود. تنها تفاوت آن با دیگر محصولات در ابعاد آن می باشد که به ابعاد ۵.۵*۱۰*۵.۵ برش خورده است و مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر نسوز : این محصول مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد، علاوه بر آن که در برابر نور آفتاب، رطوبت و خراشیدگی هم بسیار مقاوم است و می توان گفت طول عمر بالایی دارد. یکی از کاربردهای این محصول در ساخت شومینه، باربیکیو و منقل های توکار می باشد که به لحاظ دکوراتیوی نیز از ارزش خوبی بهره بردار است. انواع آجر نسوز را در بازار می توانید به نام های آجر نسوز کروم، زیرکونیوم، سیلیسی و قلیایی خریداری نمائید.

آجر نما : این آجر یکی از معروف ترین ها در بازار است که اغلب به رنگ کرم و یا قرمز آن را در نمای اکثر ساختمان ها مشاهده کرده اید.

مقاومت بسیار بالایی در برابر آتش و گرما دارد همچنین در برابر رطوبت و آب و هوای مرطوب مقاومت داشته و طی مدت کوتاهی دچار شوره زدگی نخواهد شد. قیمت آجر نسوز به نسبت کارایی و زیبایی که به محیط اطراف می بخشد مقرون بصرفه می باشد.

آجر ماسه آهکی : برای پی ریزی و ساخت فونداسیون ساختمان، استفاده میشود. این محصول با استفاده از سیلیکات کلسیم تولید و روانه بازار می گردد. از مزایای آجر ماسه آهکی ظرفیت و استحکام بالای این محصول است. همچنین ابعاد مناسب و یکنواختی در این محصول باعث افزایش بهره وری آن و کاهش پرتی محصول شده است ضمن آنکه نقش موثری در عدم نفوذ گرما و سرما به منزل خواهد شد. لازم به ذکر است این محصول می تواند گزینه مناسبی برای ساخت دیوارهای حمال یا حائل باشد.

Comments

Popular posts from this blog

انواع مصالح ساختمانی

براق کردن آجر نما